Wednesday, May 9, 2012

What you give, You get back..

"Apa yang kamu beri, pasti kamu akan dapat semula"
Biasa la kita dengar org cakap gitu,
dan biasa jugak terjadi pada kita kan.
tak kira benda tu baik, atau pun buruk..

Cuba kita senyum, pasti orang lain akan senyum kat kita semula, betul tak?
Jarang kita jumpa orang yang akan masam mencuka je bila kita senyum kat dia, if de pun tu mesti kes orang tu sombong bodoh or mood dia tengah xok...kn?

Macam kita buat sesuatu benda yang baik, pasti Allah akan balas sesuatu yang baik jugak untuk kita..
kalau bukan hari ini, pasti hari lain..InsyaAllah

Buat benda yang jahat pun sama, sebab dah jadi hukum Allah,
apa yang kita buat akan kita dapat kembali
jika kamu baling najis pada orang lain, pasti najis juga yang akan di lemparkan pada kamu..

kalau kita derhaka pada ibu dan ayah, kelak bila anak kita dah besar, mereka pulak yang akan derhaka pada kita
kalau kita sering menyenangkan orang lain yang dalam kesusahan, pasti akan ada yang akan hulurkan bantuan bila kita pula yang dalam kesusahan.

Jadi, pilihan tu ditangan kita sendiri,
nak benda yang baik, kena la bagi benda yang baik pada orang lain dulu.
tak susahkan nak buat baik?
senyuman tu contoh paling mudah..


tapi mulut yang berkata memang mudah..
nak buat mesti sukar & mencabar.
 hanya 1 rahsia untuk menjayakan misi berbuat baik ni..
nak tahu pe dia?
 hehe...
rahsianyer adalah.....



selalu fikir benda2 yang positive

bisikkan dalam hati
"kalau hari ni aku buat baik, pasti aku akan dibalas dengan benda baik,
tapi...
kalau hari ni aku buat jahat, sudah pasti kejahatan jugak yang aku akan terima..
Allah itu Maha Adil.."

pasti hati kecil kita akan pilih utk buat benda yang baik...

tak percaya?????

cuba la try sendiri...
aku dah try, & teori ni mmg sgt2 berhasil
hati aku jadi tenteram & aman 
sebab aku tahu Allah itu Maha Adil
 "What you give, You get Back"..


1 comments:

Unknown said...

👍❤️

Post a Comment