Wednesday, October 3, 2012

Rumah baru aku...

Siapa masih ingat pada entry aku yang satu ni

bercerita pasal angan2 aku nak ada rumah sendiri...
& hari ni aku nak bercerita lagi...
bukan pasal angan2 tapi dah jadi realiti..
Alhamdulillah....
syukur atas rezeki yang Allah kurniakan.

Terima kasih sangat2 pada En.suami sebab dah berjaya realisasikan impian aku..

Meh nak story sikit camne En. suami leh bersetuju nak beli rumah ni...hehe

Camni citenyer....

Tiap2 kali aku balik keje,aku mesti akan nampak rumah ni (lokasi dia kat tepi jalan aku nak balik kerja). Bila traffic light 'merah', keta aku mesti akan berhenti betul2 depan rumah contoh. Dari jauh, aku mesti tengok sambil berangan2 kalau lah aku ada rumah macam ni kan bagus.....(berangan lagi!!).
Sampai rumah, aku mesti akan cerita kat En.Suami...tapi dia diam je..
Hampir setiap kali aku berhenti depan rumah tu, mesti aku akan cerita pada En.suami...
tapi dia masih diam je...paling tak pun dia senyum sikit je..beri respon..huhu.

Satu hari, dia ajak aku gi JohorLand office..
katanyer nak usha harga2 rumah...
(dalam hati aku dah berbunga riang.....cam de potensi dia nak beli rumah)


sampai office, saleswomen tu cakap lot bumiputera utk rumah tu (yg aku duk angan2kan tu) tinggal 11 buah je lagi..
lepas dia bincang2 dengan saleswomen tu, terus kitorang decide nak gi rumah contoh...
fuhhhh...bila dapat masuk dalam rumah contoh, lagi lah bertambah2 angan2 aku...
mulut aku asyik cakap 'cantiknyer abg...cantiknyer...syg suke..'

En. suami tanya 'betul sayang suke?'..
aku pe lagi...terus je la angguk...
En.suami jawab dengan selamba.."ok...kita terus booking rumah ni ye."

Ya, Allah...dalam hati hanya Allah je yang tahu betapa happy nyer hati aku masa tu. 
Rasa nak lompat tinggi2..

& Alhamdulillah...segala urusan pembelian rumah berjalan lancar.

Now tengah tunggu rumah siap 100 % baru boleh dapat kunci...
InsyaAllah Januari 2013...

Tak sabarnyer rasa nak pindah rumah baru...


Tadaaaaa......

 
ni lah gambar rumah baru kitorg.

Syukur sangat....
Terima kasih abang.......


misi seterusnyer....kumpul duit utk ubah suai rumah.
chaiyok........


0 comments:

Post a Comment