Saturday, September 29, 2012

Peluang untuk berubah..

 Setiap hari merungut pasal stress kerja...
Setiap hari balik rumah dengan badan longlai kepenatan...
Setiap hari memendam rasa gara2 disindir atau dimarah oleh bos...
& setiap hari menahan rasa bosan dengan rutin harian yang sama....

Itulah aku...
Bekerja sebagai pegawai di pejabat....
haha.....
nak sangat kerja pejabat..
nah ambik ko rasa pengalaman tu.....

Sungguh...
aku sangat2 rasa tertekan
Aku tak mahu terus kekal kerja di pejabat ni walaupun tempoh bekerja belum pun masuk bulan ke 3...haha


Namun Allah itu Maha Pemberi,
& rezeki tu milik Allah....
& manusia itu adalah pengantara.....


Aku berusaha cari solusi utk settel problem aku ni...
Dan tanpa disangka ada seorang kawan membuka ruang penyelesaian yang baru untuk aku...
Menghulurkan aku bantuan untuk memulakan satu perniagaan.
aku percaya 9/10 dari rezeki manusia sumbernyer perniagaan...
dan aku yakin, aku sangat2 berpotensi untuk berjaya...
sebab apa aku yakin sangat????
sebab aku ada sokongan yang sangat hebat dari keluarga & kawan2...
& 1 lagi sebab yang sangat kukuh ialah aku yakin peluang ini  sebenarnyer datang dengan izin Allah
pasti ada hikmah yang besar pada setiap apa yang berlaku....


Terima kasih Ya Allah 
kerana membuka peluang untuk aku berubah & bakal mengubah nasib keluarga suatu hari nanti....

Terima kasih kawan 
sebab dah perkenalkan aku dengan 1 perniagaan yang memang sangat2 berpotensi.....

Aku dah nak berubah!!! Anda bila lagi??????

~ lain kali aku story lagi pasal new biz aku ni eh.....now get to go to training class ~
 (nak berniaga, kena la ada skill...nak jadi usahawan, perlu la ada ilmu....jom kiita mantapkan diri kita)
CHAIYOKKKKK!!!!!!

0 comments:

Post a Comment