Tuesday, June 12, 2012

Sangka baik...

pagi2 lagi aku dah ready nak dail no phone company yg aku gi interview 2 minggu lepas
berkobar2 coz bos company tu cakap result boleh tahu dalam 2 minggu


namun apa kan daya, tak ada rezeki aku untuk kerja sebagai pegawai penyelidik di company tu

perasaan saat tu?

SEDIH & KECEWA

menggeletar tangan aku saat tu sambil menahan titis air mata

bisik dalam hati
"Ya Allah, aku gagal lagi kali ni.....mungkin ada sesuatu yang lebih baik yang Kau telah rancangkan utk aku."

sungguh, pasti ada terpalit rasa kecewa pada diri sendiri sebab tak mampu capai apa yang diharapkan, namun aku redha pada ketentuan Allah, setelah aku yakin aku telah beri yang terbaik yang mampu aku lakukan

pesan ustazah, selalu bersangka baik dengan Allah
Allah itu Maha Mengetahui segala sesuatu
kita sebagai hambaNya hanya mampu merancang, tapi Perancangan Allah itu adalah yang terbaik
Pasti ada HIKMAH atas sesuatu yang terjadi
doaku pada Allah selalu
"Ya Allah, jika ini yang terbaik untuk aku, Kau permudahkanlah, tapi seandainya ini tidak baik untuk aku & keluargaku, jauhkanlah ia & Kau gantikanlah ini dengan sesuatu yang lebih baik, Ya ALLAH, wahai Tuhan yang maha Mengetahui, aku redha akan ketentuanMu"

perasaan akan kembali tenang saat ini

aku sangat yakin pasti ada yang terbaik untuk aku,
kalau bukan hari ni, pasti suatu hari nanti....
hanya Allah saja yang tahu bila

sabarlah duhai hati....



0 comments:

Post a Comment